avatar Ten blog rowerowy prowadzi mefistofeles z miasteczka Inowrocław. Mam przejechane 31365.36 kilometrów w tym 3597.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.04 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy mefistofeles.bikestats.pl

Maj, 2012

• Sprzęt Evolution

Pętla pakoska + do warsztatu na przegląd

Środa, 30 maja 2012 · dodano: 30.05.2012 | Komentarze 2

Ino - Kołuda - Janikowo - Pakość - Ino

Na koniec do warsztatu oddac rower na przegląd.

Kategoria Samotnie

Wielkopolska: Wstęp do Wielkopolskiego Parku Narodowego i przedwczesny koniec

Poniedziałek, 21 maja 2012 · dodano: 22.05.2012 | Komentarze 3

Rano zwijamy obóz i jedziemy - tym razem kierując się z powortem w kierunku Poznania - pod wiatr. Poczatek jest ciekawy - leśne zjazdy, asfaltowe podjazdy i małe wioski.
Potem gorzej, jednak za ślicznym miasteczkiem Buk wjeżdżamy do Wielkopolskiego Parku Narodowego.

Szlak znowu prowadzi po wzgórzach między jeziorami, małymi rzeczkami i lasami i wprowadza nas do Stęszewa. Tam, gdy już chcemy jechać na camping okazuje się, że musze przyspieszyć powrót do domu. Rzut oka na mapę - do Mosiny (skąd za 1,5godziny mam pociąg do domu) jest ok. 20km szosą, 15km leśnym szlakiem przez sam środek WPN.

Pędzimy więc lasem. Nie ma czasu niestety na zwiedznaie atrakcji - to miał być plan na jutro, ale sama droga jest wyjątkowo przyjemna a kończy się obłędnym, asfaltowym zjazdem do centrum Mosiny - blisko 80 metrów różnicy wysokości na odcinku kilometra.

Wielkopolska: Poligon, zamach na Napoleona i szlak Stu Jezior

Niedziela, 20 maja 2012 · dodano: 22.05.2012 | Komentarze 0

Rano nie zaskoczył mnie widok tylnego koła bez powietrza. Wymieniłem nie bez przygód (niepotrzebnie raz pompowałem by skonstatować iz napompowane koło nie przejdzie przez hamulce, nawet odpięte) i poędziłem na poranną mszę. Godzinę później jechaliśmy już przez las na zachód piękną leśną drogą do Murowanej Gośliny. Tam zakupy i w stronę poligonu w Biedrusku. Przez jego środek biegnie niezwykle popularny szlak rowerowy (na pewno dostepny w większość weekendów). Podziwiac można zrujnowany kośćiół (który jakoś mi umknął) i betonowy zamek - pozostałość bodajże po "Ogniem i Mieczem", noszący jednak ślady wyjątkowo intensywnego ostrzału.

Dalej skieorwaliśmy się na Szamotuły. Kto czytał "Szachistę" Waldemara Łysiaka ten zna historię rzekomego zamachu na Napoleona jaki miał się tam odbyć, kto nie zna może poprzestać na tradycyjnych legendach o Halszce więzionej w baszcie przez okrtunego męża. Baszta Halszki to jedyne co pozostało po zamku, ale samo miasteczko też jest urokliwe. Jeszcze w mieście problemy z ciśnieniem sygnalizuje Mariusz. Dopompowanie daje efekt na kilka kilometrów więc tracimy kolejne pół godziny na wymianę - też nie bez przygód bo szybkozłaczka tylnej ośki okazuje się być złamana.

Teraz już bez przeszkód jedziemy Szlakiem Stu Jezior. Faktycznie jest ich mniej, ale znakowana ścieżka rowerowa kluczy pomiędzy kilkoma najbardziej urokliwymi wprowadzając do Sierakowskiego Parku Krajobrazowego i racząc nas kilkudziesięciometrowymi zjazdami i podjazdami. Nocujemy pod namiotem na campingu w Sierakowie.

Wielkopolska: Cztery Parki

Sobota, 19 maja 2012 · dodano: 22.05.2012 | Komentarze 0

Cztery Parki

Noc była dość zimna, ale poranek zwiastował nadchodzący upał. Ruszyliśmy dość późno - wzdłuż Gopła do Skulska, dalej na Wilczyn w obszar pojezierza.

Teren zrobił sie nieco pofałdowany, większym problemem okaząły sie piaszczyste leśne drogi, na których straciliśmy trochę czasu.

Późnym popołudniem wjechaliśmy do Gniezna. Obiad, zakupy i dalej na zachód. Musnelismy nieco szlak drewniancyh kościołów by dotrzeć do Dąbrówki Kościelnej - małej wsi wokół sanktuarium maryjnego w Puszczy Zielonce. Przed noclegiem zauważyłem, że w tylnym kole brakuje trochę powietrza. Napompowałem i zostawiłem do rana. Samo Ranczo, na kórym zaplanowaliśmy noclego okazłao sie miejscem o tyle urokliwie położonym co głośnym - trafilismy na dwie równoległe imprezy. Sam nocleg w domku też był dość drogi.

Wielkopolska: nadgoplański prolog

Piątek, 18 maja 2012 · dodano: 22.05.2012 | Komentarze 1

Miało być tak byśmy startowali z domu i do domu wrócili. W takim razie dokąd? Może Wielkopolska.

Ustaliliśmy wyjazd na piątkowe popołudnie po pracy - głównie dlatego, że znajomy ruszał z grupą młodziezy nad Gopło i fajnie było się do nich na chwilę podłączyć - niestety wyjechali 2 godziny przed nami. Mimo niesprzyjającego wiatru i gruntowych dróg jechaliśmy dośc szybko. Gdy dojachaliśmy do przeprawy w Złotowie zobaczylismy znajomego z grupą na odpływającym włąsnie promie.

Prom w Złotowie nad goplem

Spotkaliśmy się po drugiej stronie jeziora. Dalsze kilka kilometrów wiodło gruntową drogą przez półwysep Potrzymiech do "Rysiówki" - ośrodka dydaktycznego Nadgoplańskiego Parku Tysiąclecia - w praktyce miejsca do złudzenia przypominającego małe górskie schronisko - z prądem, bieżacą wodą ale bez łazienki. Wieczorem wykładem uraczył nas dyrektor Parku.

Rysiówka

Numerologia stosowana

Poniedziałek, 14 maja 2012 · dodano: 14.05.2012 | Komentarze 3

Przejażdżka przed pracą - grzech taką pogodę zmarnować:

Ino - Gniewkowo - Rojewo - Złotniki - Pakość - Ino + mała pętelka by dokręcić do pełnej setki.

Nawiasem trasa po śladzie mojej pierwszej setki w życiu.

Książe gniewkowski Władysław Biały:

Dragon - najnowsza lokomotywa polskiej konstrukcji.